Претражи овај блог

среда, 1. март 2017.

Zanimljivosti sa 39. Međunarodnog sajma turizma (Beograd)

Na ovogodišnjem Sajmu turizma u Beogradu posetioci su imali priliku da vide raznovrsne ponude iz sveta turizma, kako u zemlji, tako i u inostranstvu. 

,,Uživajte na vreme" je slogan koji je obeležio 39. izdanje Međunarodnog sajma turizma.



*Turistička organizacija Srbije i Odbojkaški savez Srbije potpisali su na Beogradskom sajmu Protokol o saradnji, čiji je cilj promocija Srbije kao turističke destinacije.
Direktorka TOS-a Marija Labović i Ivan Knežević, generalni sekretar OSS, zaključili su da je ovaj dokument značajan i za TOS i za Odbojkaški savez Srbije, ali i za turizam i sport Srbije.

Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma je Crna Gora - zemlja koja zahvaljujući geografskom položaju i prirodnim resursima predstavlja izazov za turiste.

*Crna Gora  pripremila je niz promocija, prezentacija i zanimljivosti kojima se predstavila na svom štandu. Da je uvek drugačija i da njene čari treba otkriti potvrdilo je i predstavljanje prve žene pilota u ovoj državi.
Helikopterska revolucija već je započela u zemljama regiona, a Crna Gora jee na Sajmu turizma, na svom štandu koji predstavlja pod parolom „Otkrijte Crnu Goru“, javnosti prvi put predstavila ženu pilota. Reč je o Lauri Protat, ženi koja vodi Airways Scenic & Charter. Pored toga što izvodi avio operacije i organizuje ture razgledanja Crne Gore helikopterom, iz vazduha, Laura Protat i iznajmljuje avione za privatne čartere u celom region.
Žena pilota u budućnosti će verovatno biti mnogo više, jer na svetskom nivou postoji potreba za 500 hiljada pilota u narednih 20 godina. Laura je već izabrala profitabilno zanimanje, jer ljudi i vole i žele da lete i istražuju nove zemlje i destinacije. 



*Zajednički turistički proizvod Crne Gore i Srbije, pod sloganom "Wild Soul of Europe", promovisan je na Sajmu turizma i predstavlja najbolji način za povećanje broja stranih turista i prepoznatljivosti regiona.
Pored Srbije i Crne Gore, na Forumu o unapređenju regionalne saradnje u oblasti turizma učestvovali su i predstavnici turističkih organizacija i privrednih komora Makedonije, Hrvatske, i Bosne i Hercegovine.
Ova jedinstvena turistička ponuda, koju su kreirale privredne komore Srbije i Crne Gore, obuhvata sedam različitih programa koji će biti predstavljeni trećim tržištima. Projekat je objedinio 35 privrednih subjekata u Srbiji i oko 15 turističkih atrakcija, kao što su nacionalni parkovi, rezervati, manastiri. Inicijativa je potekla od ambasade Crne Gore u Srbiji, a projekat se realizuje u saradnji sa nacionalnim turističkim organizacijama dve zemlje i resornim ministarstvima.



*Jedna od najzanimljivijih novina koju je na Sajmu turizma predstavila Turistička organizacija Beograda svakako je razgledanje srpske prestonice helikopterom. Tokom Sajma TOB je organizovala i nagradnu igru Go Belgrade - ,,Upoznajte Beograd”, koja je pobednicima ovaj užitak omogućila besplatno.
Posetioci su na štandu TOB-a imali priliku da odgovaraju na pitanja o Beogradu i da se tačnim odgovorima kandiduju za dobitnike nagrada. Najuspešniji i najsrećniji učesnici osvojili su nagrade - učešće u najpopularnijim programima razgledanja grada.
Nagrade su panoramski letovi helikopterom u trajanju od 15, 30 i 60 minuta, sa polaskom iz Dobanovaca. Letovi se obavljaju helikopterima tipa Robinson R44, a mogu da prevoze tri putnika. U nagradni fond spada i viteški pohod srednjevekovnim bojnim brodom “Slavjana” i razgledanje grada otvorenim autobusom.



*,,Vodiči organizuju besplatno razgledanje Beograda" -  Udruženje turističkih vodiča Srbije tokom Sajma organizovalo je besplatno turističko razgledanja prestonice. Cilj ove aktivnosti je promocija Udruženja i licenciranih turističkih vodiča.
Kako je proteklo razgledanje?
Subota: razgledanje Starog dvora u 10:45 i 12 časova, razgledanje Vračarskog platoa počinje u 11 časova, a razgledanje Starog Zemuna i Tašmajdana u 15 časova.
Nedelja: od 10 sati ujutru bio je organizovan obilazak Knez Mihailove ulice, a u 11 sati obilazak Novog groblja. Tura u 12 sati nosila naziv ,,Deset stilova arhitekture Beograda", a zainteresovani turisti na ovaj obilazak su krenuli od Konaka ,,Kneginje Ljubice". U 15 sati na programu je bilo razgledanje ambijentalne celine Savamala.
U nedelju, 26. februara od 12:30 do 13:30 u hali 4 Beogradskog sajma članovi Udruženja turističkih vodiča Srbije ,,pričali su zaboravljene priče o mestima, ljudima i događajima u Beogradu i Srbiji".



*Turistički portal SerbianAdventures.com, jedini servis za online rezervisanje izleta i razgledanja različitih destinacija, predstavio se na ovogodišnjem Sajmu turizma. Pod sloganom ,,Svi izleti po Srbiji na jednom mestu”, portal posetiocima predstavlja ponudu mnogobrojnih domaćih organizatora ovih kratkih putovanja, sa polascima iz Beograda, Novog Sada, Niša, Zlatibora, Vrnjačke Banje, Subotice.
Posetioci na portalu mogu videti sve ture i izlete po Srbiji na srpskom i engleskom jeziku. U ponudi su sva putovanja sa datumom i mestom polaska, destinacijom, specifičnostima…, tako da postoje posebne kategorije putovanja za ljutelje vina, porodice sa decom, programe koji imaju popuste za penzionere, avanturiste i mnoge druge.


*Odlazak na Maldive, jednu od popularnijih egzotičnih destinacija, kod nas više nije samo san. Agencija “Sun Siyam” pripremila je raznovrsnu ponudu za odmor na ovoj atraktivnoj lokaciji, uglavnom u malim luksuznim hotelima na samoj obali mora. 
Na dalekom ostrvu Iru Fuši, na Nunu atolu, posle 45 minuta putovanja hidroavionom kroz prelepe pejsaže, nalazi se hotel Sun Siyam Iru Fushi, koji nudi savremeni luksuz i srdačnu toplinu. Gosti mogu da uživaju u idiličnim vilama i apartmanima na vodi i na peščanim plažama, ali i u izuzetnoj domaćoj i stranoj kuhinji, restoranima i barovima.
Sun Aqua Vilu Reef je prelepi, minijaturni biser na Južnom Niland atolu, na Maldivima. Ovaj mali kutak blaženstva pun je kokosovih palmi i korala u raznim bojama. Priroda je netaknuta, pesak sitan, voda je providna i tirkizna, savršeno mesto za zabavu i opuštanje.
Hotel Olhuveli Beach & Spa Resort na Maldivima smešten je u tirkiznom srcu Indijskog okeana, na vrhu atola South Male. Lepo dizajnirane vile i apartmani “stoje” na tirkiznoj void i stapaju savremenu atmosferu sa tradicionalnom arhitekturom. Bele peščane plaže pružaju beskrajni, miljama dugi, vidik prema moru. Ovo je pravo mesto za opuštanje. Olhuveliju se može prići uzbudljivom vožnjom gliserom, u trajanju od 45 minuta, od međunarodnog aerodroma Ibrahim Nasir.



*JP ,,Pošta Srbije" - Na 39. Sajmu turizma JP „Pošta Srbije“ predstavilo je više aktivnosti. Na svom štandu prvenstveno su promovisane osnovne usluge: međunarodne poštanske uputnice, menjački poslovi, PostNet. U okviru projekta „Država Srbija u selima Srbije“ ovo JP predstavilo je i pokretni poštanski šalter, i to kroz obavljanje usluga Pošte na Sajmu, u hali 4. Osnovna ideja ovog projekta je da sela u Srbiji jednom nedeljno imaju osnovne zdravstvene, administrativne i poštanske usluge na svom pragu, a akcijom će biti obuhvaćeno 55 sela širom Srbije.
Na Sajmu je predstavljen i „Post shop“ – prodaja prigodnog asortimana poštanskih proizvoda, marki i vrednosnica – božićna izdanja, manastiri na KiM, znamenite ličnosti, a u ponudi su se našli i suveniri, kovanice i ostale sitnice.
Građani zainteresovani za subvencionisani smeštaj u Srbiji, na štandu „Pošte Srbije“ mogli su da se prijave za vaučere za odmor.
Za kompanije, organizacije i građane postoji još jedna posebna usluga – personalizovane poštanske marke, a posetiocima je prezentovana i direktna pošta, oglašavanje u poštama i marketinške usluge.
Kviz znanja na štandu „Pošte Srbije“ jedna je od zanimljivosti na Sajmu turizma. U okviru kviza posetiocima su postavljena pitanja vezana za poslovanje i usluge Pošte, a građani koji  su pokazali najbolje znanje osvojili prigodne poklone.
„Kako nastaje poštanska marka. Srpska umetnička minijatura koja obilazi svet“ naziv je tribine i predavanja koji je bio deo zvaničnog programa Sajma turizma.
Petak, 24. februar obeležen je kao „filatelistički dan“. Posetioci su tog dana imali priliku da prate promociju na temu „Poštanske marke sa turističkim motivima Srbije“, ali i da kupe marke kao svojevrsne suvenire.


*Air Serbia - Uz svoju tradicionalnu ponudu, Air Serbia je na ovogodišnjem Sajmu turizma posebno promovisala dve najaktuelnije pogodnosti – uslugu „Elevate play“ i „Etihad guest program“.
„Elevate play“ – na svojim letovima Air Serbia uvela je uslugu učitavanja i reprodukcije zabavnih sadržaja. Nova usluga putnicima omogućuje da uživaju u širokom izboru srpskih i međunarodnih filmova, TV emisija i muzičkih albuma preko bežične veze na svojim laptopovima, prenosivim i pametnim uređajima. Da bi pristupili ovoj usluzi putnici koji koriste “android” ili “epl” uređaje pre ili tokom leta treba da preuzmu “Elevejt plej” aplikaciju sa internet stranice Air Serbia, dok gosti koji imaju laptop računare treba da preuzmu „plag-in“ program za pretraživače. Usluga je uvedena na svim avionima A319 i A320 i sada se može koristiti na letovima između Beograda i Abu Dabija, Londona, Moskve i Pariza, kao i na drugim linijama na kojima lete ovi tipovi aviona. Pored ove besplatne usluge, putnici mogu da plate uslugu korišćenja interneta i mobilne telefonije na letovima. Ona se naziva “Vaj flaj” (Wi-Fly) i korisnicima omogućuje da ostanu u kontaktu sa porodicom i prijateljima, da krstare internetom i da koriste društvene mreže tokom leta.
„Etihad guest program“ – već ima skoro 100 hiljada članova i bio detaljno predstavljen posetiocima Sajma. Reč je o nagradi za lojalnost čestim putnicima kompanija Air Serbia i Etihad Airways, koja okuplja sedam avio-kompanija. Gosti sa odgovarajućim statusom u okviru programa će moći da uživaju u mnogobrojnim pogodnostima – prioritet pri prijavljivanju na let na namenskim pultovima, veći pristup salonima, dodatni prtljag i druge pogodnosti. Prijavom za „Etihad gest program“ putnici koji često lete imaju mogućnost „sakupljanja milja“ – sa povećanjem pređenih milja napreduje se kroz statuse programa, a pogodnosti prilikom putovanja postaju dostupnije. Sakupljene milje članovi mogu da iskoriste i za prelazak u višu klasu prevoza ili zamenu za luksuzne proizvode u Online Reward Shop-u. Predviđena je i mogućnost porodičnog učlanjenja, a u zavisnosti od Etihad gest statusa mogu se sticati i dodatni procenti zarađenih milja.



Ovo je samo deo zanimljivosti koje su bile na ovogodišnjem Sajmu turizma. Nadam se da vam se dopadaju. U narednom periodu predstaviću vam neke zanimljive turističke ponude sa Sajma. 

Нема коментара:

Постави коментар